Direktlänk till inlägg 24 januari 2016

Ny seger

Av Maria - 24 januari 2016 17:26

Det rullar på nu. Har hittat ett bra sätt att tejpa mina tår, känner inte av dem så mycket. Tänker att jag får fortsätta tejpa dem så jag inte skaver upp det igen. Äter mina tabletter och är super taggad och inställd på att det är definitivt rökstopp på onsdag ?!
Löpningen i måndags gick bra, sen var det milen i onsdags. Det blev ett svettigt pass med ett race mot klockan. Hade nattat och läst för barnen när klockan var 20,30, då packade jag gym väskan och gick till gymmet. Hoppade på bandet och började kuta. Kommer på att gymmet stänger kl:22,00....
Klev av bandet kl:21.55 det kändes gött kan jag lova, en stor seger att ta mig iväg kvällstrött.
Fredagens pass var tungt, supertungt!!! 6,4km och det var inte roligt nånstans!

Lördag morgon 2cigg på balkongen och jobba upp ångesten inför dagens pass. 16,1km! Sjuk distans då det är mitt 8:e pass på 12dagar. Går mot gymmet med tunga steg! Väl där går jag på bandet men får stänga av och gå för att kissa. Har blivit en mentalgrej det där, tror jag är kissnödig hela tiden då jag löper... 11km går riktigt bra, flyter visst det är trögare ibland men det flyter. Så vid 11km känns det som om det tar stopp. Helvete jag vill ge upp varje steg måste fokusera måste peppa mig. Vid 13km finns inget ljus. Bestämmer mig för att om jag klarar 15km är det mer än nog. Krigar som en galning, benhinnorna smärtar, fötterna brinner, nästan kramp i ena skinkan. Saker som, no pain no gain, if you can dream it you can do it, allt slit lönar sig imorgon, lite närmare målet, kämpa, m.m All pepp tar slut. Så har jag sprungit 15km där händer det, du kan förhelvete inte snubbla på målsnöret du har 1,1km kvar Maria! Spring nu för fan!! Japp jag höll planen 16,1km sprang jag!!! Firades med skrytinlägg på socialamedier!

Idag är det bara vila! Har beställt lite smått och gott som proteinpulver med mera. Trodde jag skulle kapa lite i vikt men jag har gått upp drygt 1kg på att börja träna. Tänker att det är okej nu men får väl köra en deff period om inte kroppen löser det själv. Det är ok att gå upp nått kilo till, Max 65kilo men när hårdträningen och loppen närmar sig vill jag vara under 60kilo gärna 55kilo för att minimera belastningen på knän och kroppen överlag. Vi får väl se hur den resan går.

Bjuder på lite bilder idag ?

Ska bli bättre på att uppdatera.
Puss och kram

Röd svettig och glad efter ett pass.

Tejpar tårna med kirurgtejp så nageln ska få så lite skav som möjligt

Nyduschad och så sjukt glad, stolt och nöjd efter 16,1km igår!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 18 januari 2016 18:30

yes!!!! Jag har så fina människor i min omgivning, som bryr sig, förmedlat kontakt till en otroligt snäll läkare som träffade mig och hjälpte mig med slutaröka medicin. När jag kom till Apoteket var den slut där och även hos leverantören... Detta o...

Av Maria - 13 januari 2016 22:54

Ja uppdatering kanske??? Ja fina dagar i Dalarna, så underbart att få vara hemma litegrann :)! Enda minuset var att mitt högra knä började bråka, knastrade och knakade samt att det började låsa sig. Och denna smärta när det låser sig!! Väl hemma var...

Av Maria - 25 december 2015 21:22

ja då kör vi igång! Ny blogg som helt kommer handla om mitt kommande halvår! För igår var en omtumlande dag som den alltid är självaste julafton. Nära och kära hade samlats några fattades oss, men vi var ändå 25st tappra som firade kvällen lång. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards