Direktlänk till inlägg 18 januari 2016

Jajjemän

Av Maria - 18 januari 2016 18:30

yes!!!!
Jag har så fina människor i min omgivning, som bryr sig, förmedlat kontakt till en otroligt snäll läkare som träffade mig och hjälpte mig med slutaröka medicin. När jag kom till Apoteket var den slut där och även hos leverantören... Detta oändliga oflyt! Stod där och kände hur det tårades i ögonen, apotekaren sa åt mig att vänta lite han såg nog desperationen hos mig.. Efter en stund säger han: nu hade vi tur jag hittade ett paket och det är bokat, du kan hämta det på tisdag :). Tisdag är redan imorgon!!
Pepp efter att medicin var bokad så var det ju löpning 6,4km på fredagen. Detta skulle dubblas på lördagen 12,9km. Hur skulle detta gå? Var lite nervös på lördagsmorgonen. Lämnade barnen på barnpassningen och gick till bandet. Fan 4:e löppasset på ett halvår, rökare. Men startade lugnt, efter 5km började det brinna under fötterna. Bit ihop, flåset funkade, benen kändes bra. Det är bara sååååå tråkigt på bandet! Inget att titta på och jag stirrar på displayen hela tiden. 1mil sicken seger, fortsätter vid drygt 11.5km gör tårna ont fötterna brinner fortfarande och jag blir akut kissnödig :O! Krigar mig fram till 13km. Kunde knappt tro att det var sant! 13 km i 6.52min/km tempo, inte så snabbt men gissa om jag är nöjd :)!!! Jag gjorde det!!
Ja och nu till det lite bökiga, det brann ju under fötterna och gjorde ont i tårna, det visar sig att under en av tånaglarna har det blivit en blåsa. Tån är röd och svullen, jag beslutar mig för att punktera den. Japp sprutar ut massa vätska och inser att den lossnat från köttet under men sitter i nagelbanden än....
Så vette gudarna hur jag ska tejpa den idag, det står ju 6,4km + intervaller på schemat :-p. Imorgon startar fas 1 i rökstopp :)! Nu kör vi!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 24 januari 2016 17:26

Det rullar på nu. Har hittat ett bra sätt att tejpa mina tår, känner inte av dem så mycket. Tänker att jag får fortsätta tejpa dem så jag inte skaver upp det igen. Äter mina tabletter och är super taggad och inställd på att det är definitivt rökstopp...

Av Maria - 13 januari 2016 22:54

Ja uppdatering kanske??? Ja fina dagar i Dalarna, så underbart att få vara hemma litegrann :)! Enda minuset var att mitt högra knä började bråka, knastrade och knakade samt att det började låsa sig. Och denna smärta när det låser sig!! Väl hemma var...

Av Maria - 25 december 2015 21:22

ja då kör vi igång! Ny blogg som helt kommer handla om mitt kommande halvår! För igår var en omtumlande dag som den alltid är självaste julafton. Nära och kära hade samlats några fattades oss, men vi var ändå 25st tappra som firade kvällen lång. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards