Direktlänk till inlägg 13 januari 2016

Ett riktigt gnäll inlägg!!!!

Av Maria - 13 januari 2016 22:54

Ja uppdatering kanske???
Ja fina dagar i Dalarna, så underbart att få vara hemma litegrann :)! Enda minuset var att mitt högra knä började bråka, knastrade och knakade samt att det började låsa sig. Och denna smärta när det låser sig!! Väl hemma var det jobb ett par dagar innan det bar iväg mot Småland för nyårsfirande. Nu hade knät börjat låsa sig på nätterna, så det blev ett par spännande uppvaknanden i ren panik och smärta ett par nätter!. Denna eminenta tant fyllde ju även år och fick då veta att en kupp hade utförts då jag fick ett par nya grymma skor inför kommande utmaning :)!
Så när jag kom hem igen var jag ju bara tvungen att prova mina nya skor, dom var kalasbra! Det blev 5 km i -5 grader, det gjorde ont i lungorna.
Har försökt att vänta tålmodigt på svar från läkaren om hjälp till rökstoppet, så peppad!!
I måndags kunde jag inte vänta längre! Träningen skulle ju börja på tisdag (ville ju egentligen redan slutat)! Fick då ett nedslående besked, läkaren tänker inte skriva ut nått innan vi träffats!
Tid fanns först i mars, första bästa tid blev till en annan läkare den 8:e februari! Känns ju helt orimligt när jag är peppad nu! Men hon kunde inget göra och det gick inte med en telefonläkartid.
Jaha tänkte jag och ringde min chef om det fanns möjlighet och få en snabb tid via företagshälsovården, svaret blev: Nej inte arbetsrelaterat, suck!!
Måndag kväll sprang jag 6,5km med snittid 6.34/km, mycket nöjd med tanke på rökning och total frånvaro av träning på mycket länge! I ren hopplöshet åkte jag iväg på tisdagskvällen på jourtiden, fick som svar att de inte hjälper till med rökstopp på jourtid. Jag förklarade situationen och frågade om de kunde pressa in mig, sköterskan förstod helt och blev förbaskad över att VC inte fångat upp mig och erbjudit hjälp med en gång. Hon gick och bad läkarna om ett undantag men det var 2h väntetid och de kunde inte göra det! Hon var uppriktigt ledsen när hon kom och pratade med mig. Fan Fan Fan Fan!!!
Har känt mig väldigt nedstämd och pendlat mellan jag fixar detta till jag skiter i allt. Mitt andra pass var idag, jag gick till gymmet och sprang på bandet då det är minus ute. Det blev 6,4km i 6min/km tempo. Jag följer planen men det är tufft!
Just nu känns de där j#vla fucking ciggen som min värsta fiende, och min enda kompis! Helt sjukt!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 24 januari 2016 17:26

Det rullar på nu. Har hittat ett bra sätt att tejpa mina tår, känner inte av dem så mycket. Tänker att jag får fortsätta tejpa dem så jag inte skaver upp det igen. Äter mina tabletter och är super taggad och inställd på att det är definitivt rökstopp...

Av Maria - 18 januari 2016 18:30

yes!!!! Jag har så fina människor i min omgivning, som bryr sig, förmedlat kontakt till en otroligt snäll läkare som träffade mig och hjälpte mig med slutaröka medicin. När jag kom till Apoteket var den slut där och även hos leverantören... Detta o...

Av Maria - 25 december 2015 21:22

ja då kör vi igång! Ny blogg som helt kommer handla om mitt kommande halvår! För igår var en omtumlande dag som den alltid är självaste julafton. Nära och kära hade samlats några fattades oss, men vi var ändå 25st tappra som firade kvällen lång. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards